Na Letné se bude jezdit jen třicítkou. Časem bude rychlost omezená v celé Praze 7

07. 12. 2016

 

Revoluce v zónách 30? Dnes je již běžné, že v městech existují zóny 30, ale uplatnit je plošně po celém městě, mimo základní komnuikační síť, na to si ještě netrouflo žádné české město, jako například v Grazu. Bude tedy městská část Praha 7 první, jak naznačil článek  Na Letné se bude jezdit jen třicítkou. Časem bude rychlost omezená v celé Praze 7 (zdroj: Aktuálně)

Existují tři zásady, na které je třeba pamatovat při jednáních o zklidnění dopravy:

  • Samotné technické řešení
  • Vzdělávání, kampaně (například v Grazu se o opatření hovořilo více jak rok)
  • Prosazování, mít politickou podporu

Studie k zónám 30 v obytných částech města ukázaly, že sami obyvatelé těchto čtvrtí zde přispívají k problémům s rychlostí. Proto je zklidňování dopravy nejúčinnější, když jsou zohledněny všechny tři složky. Pouhá technická/inženýrská opatření nevedou k uspokojivým výsledkům, ale je nutné je kombinovat i se vzdělávacími akcemi. Cílem je, aby si řidiči motorových vozidel uvědomili, že jsou zde i ostatní účastníci silničního provozu se stejnými právy.

O to je zajímavější článek, který vyšel na serveru Aktuálně.cz. Článek, který byl zveřejněn dne 30.8.2016, zveřejňujeme v plné délce.

Radnice Prahy 7 chce snížit maximální povolenou rychlost na 30 km/h. Změna se dotkne nejdříve okolí Letné s výjimkou hlavních tahů jako například Milady Horákové či Korunovační. V minulosti se již povolená rychlost snížila v Praze 5 a 8. Od zpomalení vozidel si radnice slibuje zvýšení bezpečnosti v kritických místech. "Po vzoru západních měst chceme snížit rychlost na tu, kterou se v oblasti většinou stejně jezdí," řekl místostarosta městské části Ondřej Mirovský.

Řidiči na území Prahy 7 budou muset zpomalit. Radnice se totiž rozhodla snížit nejvyšší povolenou rychlost na maximálně 30 kilometrů v hodině. Nejdříve se zóna objeví v okolí Letné, řekl místostarosta městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice). Postupně bude snížená rychlost zavedena na celém území s výjimkou hlavních ulic jako například Milady Horákové na Letné. Přesný termín zavedení zatím nebyl určen. Rychlost letos snížila také Praha 5 a v minulosti Praha 8.

"Po vzoru západních měst chceme snížit rychlost na tu, kterou se v oblasti většinou stejně jezdí, plus chceme zvýšit bezpečnost v kritických místech. Jsme přesvědčeni, že je to krok správným směrem," řekl Mirovský.

V první fázi chce radnice zónu vytvořit v horních Holešovicích v okolí Letné. Do zóny by pak měla být zahrnuta převážná většina komunikací od ulice Bubenská směrem na Letnou. "Vyjmuty z ní budou hlavní komunikace, jako jsou ulice Veletržní, Milady Horákové a Korunovační," uvedl Mirovský.

Vedení městské části v současné době projekt připravuje a jedná například s Technickou správou komunikací (TSK) a dalšími odbornými organizacemi. V září pak chce projekt představit veřejnosti k připomínkování. "Pokud by se vše dařilo podle našich představ a nezaznamenáme velké množství připomínek, v první fázi by zóna mohla být zavedena ještě letos," řekl Mirovský.

Praha 7 kromě zavedení zón začala rovněž se zklidňováním křižovatky Bubenské a Heřmanovy ulice. Ubyl tady jízdní pruh, přibude pruh pro cyklisty a zároveň vzniknou nová parkovací stání. Rozšířeny mají být chodníky a zkrácen přechod přes Heřmanovu ulici.

Rychlost snížila minulý týden v souvislosti se zavedením parkovacích zón radnice Prahy 5. "Třicítkou" se tu jezdí ve vybraných lokalitách, mezi nimi třeba na Smíchově. Nejvyšší povolenou rychlost snížila před několika lety také radnice Prahy 8 v Karlíně.

Aktuality