Česky English

OBČAN, Občanská sdružení

„Z  dobré adresy nemáte potřebu odjíždět několikrát denně autem. Všechno, co běžně potřebujete k životu, je tu bezpečně a bez překážek dostupné pěšky nebo i na kole a děti se tu mohou samostatně pohybovat a hrát si. Zatím je to spíš sen, ale snažíme se ho naplňovat.“

Eva Šuchmanová, Pražské matky
portál Chodci sobě, program Bezpečné cesty do školy

„Nejvíce nám dalo, když jsme jako součást dopravního průzkumu projeli naše město na kole. Viděli jsme ho najednou jinýma očima.“

Filip Juráň, student olomouckého gymnázia

„Chtěl bych, aby Budějovice byly dobrou adresou pro všechny, bez rozdílu věku, sociálního postavení nebo volby dopravního prostředku. Dobrá adresa pro mě znamená místo, kde chtějí lidé trávit volný čas a zároveň zde mají vše potřebné na dosah. Myslím si, že naše město má dobrý potenciál, aby mohlo být nejen díky kampani „Města s dobrou adresou“ vzorem pro města další, ale zároveň se i přiučilo od ostatních měst.“

Lukáš Bajt, sdružení CykloBudějovice

 
 

„Ke své práci nutně potřebuji auto a opravdu nemám čas jezdit na kole a chodit pěšky. Maximálně o víkendu. Nicméně to není pro mě překážkou, abych byl předsedou Olomouckých kolařů a mohl pomáhat zlepšovat podmínky cyklistům ve městě. Vždyť to děláme pro svoje děti.“

Jan Machovský, Olomoučtí kolaři 

Existuje velké množství příkladů "Dobré adresy" a řada návodů, jak se k ní přiblížit pomocí plánování mobility a veřejných prostranství. Přesto česká města opakují stále stejné chyby. Mění se pomalu a ne vždy k lepšímu. Aby se věci daly do pohybu, je třeba zapojit do plánování měst veřejnost a zpracovávat variantní řešení, která budou transparentně hodnocena.

Student doktorského studijního oboru Dopravní Fakulty Jana Pernera
Člen spolku Město na kole

„Každý rok přibývá lidí, kteří běhají a jezdí na kole, protože je auta nebaví - jsou příliš drahá, příliš nebezpečná, o fatálním dopadu na životní prostředí nemluvě. Zdravé nohy a spolehlivý bicykl jsou dopravní prostředky budoucnosti.“

Pavel Kosorin, manažer, kouč, spisovatel a maratonský běžec

„Život je jako jízda na kole: chcete-li si udržet rovnováhu, musíte být stále v pohybu.“

Jana Vybíralová, iniciativa Cyklozlín

„Jako otci a předsedovi vodáckého klubu Kroměříž se mi ježí vlasy hrůzou na hlavě, když vidím malé děti přebíhat železniční most přes Moravu, aby se dostaly na loděnici trénovat. Cyklostezka kolem naší loděnice a kolem Podzámecké zahrady by zajistila bezpečí jak našim dětem, tak turistům.“

Ivo Ligurský, předseda vodáckého klubu Kroměříž

„Pohybová úroveň a fyzická kondice našich dětí klesá s přibývajícím vývojem elektronických lákadel. Záleží jen na tom, podchytit zájem mládeže a ukázat, že pohyb v reálném svět je krásnější a zdravější než ten virtuální. Někdy i obyčejná cesta do školy nebo za kamarádem vlastním dopravním prostředkem v bezpečném prostředí, může být nádherné dobrodružství.“

Lubomír Faltus, ředitel ZŠ Loštice

„V česku vnímám, že čím je město menší, tím více v něm proudí lidé pěšky nebo na kolech. Lidé z velkoměst si navykli na bezbřehý komfort vlastních automobilů. Někdo by mohl říci, že ve velkých městech to jinak nejde, ale zahraniční města ukazují opak. Podívejte se třeba na Kodaň či Amsterdam. Proto se v Ostravě snažíme zapojit lidi do přirozeného pohybu po městě.“

 Michal Bača, předseda OSTRAVOUNAKOLE, z.s.

„Jsme město na Labi, ale u Labe nežijeme. Dobrá adresa by slušela Lysé, kdybychom využili tu výhodu, kterou máme jako město u řeky a vytvořili zde místo, kam lidé rádi chodí, kde se setkávají, kde sportují, kde odpočívají, kde jezdí kolem řeky po cyklostezce, prostě kde rádi tráví svůj volný čas. Lysá je historicky městem cyklistů a ti by si také zasloužili větší pozornosti při plánování infrastruktury. Dobrou adresou je pro mne místo, kde se mohu volně a bezpečně pohybovat na kole i pěšky, projít se, proběhnout se v zámeckém parku, posedět na ulici u kávy, žít na náměstí, žít u vody, prostě místo, kde mohu žít a nejenom bydlet.“

Dana Hančová, Lysá v pohybu​