CO NABÍZÍME?

Ucelený program pro města

Jedna akce je sice dobrá, ale nabízíme zpracování kompletní zpracování komunikační kampaně, včetně její implementace. Podmínkou je aktivní účast města-

Kurz - Plán udržitelné městské mobility

Stále se potkáváme s otázkou: "a co to vlastně je ten Plán udržitelné městské mobility?" A nebo ještě hůře: "on to stejně nikdo nebereme u nás vážně, děláme to jen kvůli tomu, abychom mohli čerpat z evropských fondů". Nejenže vám odpovíme. ale pomůžeme vám mu i porozumět.

Semináře pro školy

Učí kde kdo, ale my bychom rádi ve studentech vzbudili zájem o danou problematiku takovým způsobem, aby městům pomáhali s implementací. Stojí města o takový seminář?

PROČ PŘICHÁZÍME SE VZDĚLÁVACÍM PROGRAMEM?

1. PLÁNOVÁNÍ UDRŽITELNÉ MOBILITY NEMÁ U NÁS TRADICI. V Německu má integrování plánování tradici již 50 let, u nás se s tím začíná až s příchodem evropského nařízení zpracovávat plány udržitelné městské mobility. Nedivme se, že vlastně netušíme. o čem to plánpvání je.



2. SPOLUZODPOVĚDNOST ZA DANOU OBLAST BY MĚL PŘEVZÍT JAK STÁT, TAK I KRAJE, STEJNĚ JAK JE TOMU V NĚMECKU. U nás se vyžaduje zpracování plánu jen po městech.


3. STÁLE NÁM NEDOCHÁZÍ, CO VŠE SDRUŽUJE PLÁN UDRŽITELNÉ MOBILITY.


4. STÁLE NÁM NEDOCHÁZÍ, JAKÉ DŮRAZY MÁ MÍT PLÁN UDRŽITELNÉ MOBILITY. 


5. CO KDYŽ SE ČESKÁ MLÁDEŽ ZAČNE CHOVAT PODOBNĚ JAKO TA NĚMECKÁ? BUDE MÉNĚ AUT VLASTNIT, SPÍŠE JE BUDE SDÍLET. KDE JSOU PROGNÓZY ŘSD O RŮSTU POČTU AUT A TEDY NUTNOSTI STAVĚT DALŠÍ SILNICE.

6. STÁLE SE ZBYTEČNĚ VYHOROCUJE SPOR MEZI CYKLISTY A ŘIDIČI. Co když je o to spíše o úspoře času a financí. Na každém je, zda přijme fakt, že vzdálenost mezi 3 - 7 km prostě pro jízdní kola a elektrokola vychází lépe, jen si to pořád ještě neuvědomujeme.

JAKÉ NEJBLIŽŠÍ AKCE PŘIPRAVUJEME?

A ÚPLNĚ NA ZÁVĚR - PRO KOHO TYTO AKCE PŘIPRAVUJEME?

Je jedno, zda jste politik, úředník, projektant, zástupce firmy, nebo občan. Informace může použít kdokoliv, kdekoliv a kdykoliv. Nejde ale jen o to získat informace, ale také je jim porozumět a jednat podle nich. Chceme vás motivovat, zaujmout, chceme spolu s vámi hledat souvislosti mezi životem a teorií. Nevíme všechno. Vzdělávací program je tak překvapivě postaven na myšlenkách z videa, které nás také inspirovalo:



  • všichni víme, že nejpodstatnější věci jsou rodina, přátelé, zdraví, možná i proto akademie městské mobility se také věnuje lidskému rozměru;
  • tušíme ale, že do našich životů, do naší rodiny, zdraví často zasahuje i špatně řešená dopravní infrastruktura, či špatně řešený veřejný prostor (dánský architekt Jan Gehl jednou řekl: „Neuvědomili jsme si, že to, jakým způsobem stavíme města, ovlivňuje životní styl a životy lidí“);
  • vše je relativní, kdy byla vlastně nádoba z příběhu plná? Kdy my můžeme řííci o sobě říci, že už vše známe, že jsme "naplněni" informacemi?