Česky English

JEDNAT

Značka Města s dobrou adresou je vnímaná i jako platforma tzv. "citychangerů", lidí, kteří se s nasazením a odhodláním snaží změnit města, v kterých žijí, k lepšímu a snaží se o jejich udržitelný rozvoj.

Kdo může být "citychanger"?:

Cílem je změna.  Není to ovšem nic nového. Iniciativy tu byly a budou. Jen záleží na tom, jak se s nimi pracuje. Příkladem nám může být video "Slanské vrchy", které bylo odprezentováno na konferenci už v roce 2007. Tenkrát byla pro region zpracována strategie rozvoje území a její tvůrci udělali krátké video, které poutavou formou představilo tuto strategii - https://www.youtube.com/watch?v=dxpGhffK7Us.

V rychlém sledu se zde střídá např. rozbitá a nová cesta, starý a nový pension, stará a nová kavárna atd. Každému hned dojde, kde by region mohl být. Smutné je, že i po 10 letech je na tom region podobně, strategie, nestrategie, iniciativa, neiniciativa.

Konkrétní kroky záleží prostě vždy na jednotlivcích a na týmové spolupráci.

Iniciativa potřebuje pomoc od:

https://www.youtube.com/watch?v=Wyhc3CQc1U4

Sám pak dodává:

„Město dělá lidi a naopak. Je to přímá úměra. Když jsou už to megaměsta jako New York, člověk je modelovaný tím prostředím. Buď je mu to příjemné a usadí se tam, nebo je mu to nepříjemné a má potřebu odsud zmizet. Ale ono to platí asi na obě strany. Já vnímám město přes vjemy, který tam zažiju. Jsou to třeba vůně. Například Káhira je hodně o vůni, nebo naopak o smradu. Ten vjem se mi hodně oživil. Člověk prochází městem a na deseti metrech se vystřídá spousta vůní i pachů, které se linou z nejrůznějších směrů. Asi to funguje oboustranně, člověk dělá město a naopak je formovaný atmosférou, která tam je a někde visí mezi domy ve vzduchu.“

Milan Cais, Tata Bojs