Do práce na kole startuje registrací, města připravují vlastní kampaně

13. 03. 2015

Právě dnes startuje registrace do celostátní květnové kampaně Do práce na kole. Zapojí se do ní 25 českých a moravských měst, což je nejvyšší počet v pětileté historii kampaně. Soutěžící budou usilovat o minimálně dvoutřetinovou dojížďku do práce na kole během měsíce května. To je hranice mezi úspěšným a neúspěšným týmem. „Chceme kampaní upozornit na to, že kolo je nejen prostředkem k trávení volného času, ale hlavně ve městě i ideálním dopravním prostředkem,“ říká Martin Gillár z Nadace Partnerství. Záštitu nad kampaní převzala pražská kancelář OSN. Registrovat se je možné až do konce dubna. Jednotlivá města navíc připravují své vlastní kampaně.

Praha – Brno – Ostrava – Plzeň – Liberec – Olomouc – Ústí nad Labem – Hradec Králové – České Budějovice – Pardubice – Zlín – Karviná – Jihlava – Přerov – Jablonec n/Nisou – Znojmo – Uherské Hradiště – Břeclav – Nový Jičín – Kopřivnice – Jindřichův Hradec – Hranice – Otrokovice – Říčany – Nové Město nad Metují. Tady všude šlápnou lidé v květnu do pedálů a budou soutěžit o ceny v kategoriích pravidelnost, výkonnost, kreativita nebo cykloopatření. Firmy poskytující nejlepší podmínky zaměstnancům, kteří dojíždějí do práce na kole, se už tradičně utkají o titul cyklozaměstnavatel roku. Soutěž Do práce na kole koordinuje pražské sdružení Auto*Mat, partnery v jednotlivých městech jsou buď přímo radnice nebo místní sdružení.

Chcete se připojit?

  • Stačí s kolegy sestavit 2–5členný tým,
  • a zaregistrovat se do konce dubna na stránce www.dopracenakole.net.

Vlastní soutěž startuje 4. května 2015 a potrvá až do 30. května.

 
Sebelepší kampaň je ale možné zahájit až v okamžiku, kdy je ve městě určitá minimální úroveň cyklistické kultury. K ní patří například cykloparkoviště před úřady a veřejnými institucemi, bezpečné cesty do podniků a do škol, informace pro cyklisty na stránkách městského úřadu, cyklomapa města nebo dodatečné služby pro cyklisty v podobě veřejných cyklopumpiček, opraven a půjčoven kol a podobně.
 
Takto se zapojují jednotlivá města do kampaně Do práce na kole: .
  • Město Praha připravuje v rámci magistrátu  velkou vnitrofiremní soutěž, vybudování nového zázemí včetně cykloparkoviště a sprch. Na náplavce vznikne samoobslužný bike point pro opravy kol včetně veřejné cyklopumpičky, prodejního automatu na duše a stojanem s nářadím. V přípravě jsou také nové mapy a propagační materiály pro cyklisty.
  • V Českých Budějovicích je organizátor kampaně, předseda neziskové organizace a městský cyklokoordinátor jednou osobou,
  • Ve Zlíně vzniká akce v úzké spolupráci mezi městem a sdružením CykloZLÍN
  • V Hradci Králové organizuje kampaň vlastními silami radnice
Některá města jdou ale ještě dál a zřizují zcela novou funkci koordinátora městské mobility. Jedním z prvních měst, které se rozhodlo ustanovit koordinátora pro mobilitu, je Jihlava.
Modul: Novinky