Velikost českého trhu je 350 tisíc kol ročně, roste zájem o elektrokola

07. 09. 2017

Vloni se u nás vyrobilo 350 000 kol, na českém trhu přitom působí několik specializovaných firem. 

Průměrná cena prodaného kola je v ČR 250 eur (6500 Kč), čtyřikrát méně než v Nizozemsku, které patří ke kolařským velmocím. 

 

Kolo zůstává jedním z nejpopulárnějších volnočasových aktivit, stále přitom roste zájem o elektrokola. Takzvaný pedelec je jízdní kolo s elektromotorem, který pomáhá cyklistovi za jízdy při šlapání. Tato kola nejsou populární pouze v kopcovitých oblastech, jejich obliba vzrůstá i v nížinných regionech, jakým je například Nizozemí. Ačkoli byla původně elektrická kola vymyšlena pro slabší a starší obyvatele, zájem o ně mají všechny věkové kategorie lidí, oblíbená jsou ve stejné míře mezi muži i ženami a zejména mezi dojíždějícími do práce. V roce 2009 bylo v zemích EU prodáno 422 tisíc kusů elektrokol, v roce 2012 už to bylo více než 854 tisíc kusů. V loŇském roce se v zemích EU vyrobilo už více než 1,1 mil. elektrokol, 15 tisíc z nich směřovalo na český trh. 

Hlavními trhy pro elektrokola jsou Německo s prodeji ve výši 605 tisíc, Nizozemsko (273 tisíc) a Belgie (168 tisíc).

 

Více informací najdete v ekonomickém deníku E15:

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/ceske-firmy-loni-vyrobily-350-tisic-jizdnich-kol-roste-zajem-o-elektricke-modely-1335523

V posledních letech se stala velmi populární kola s elektrickým pohonem.
Takzvaný pedelec je jízdní kolo s elektromotorem, který
pomáhá cyklistovi za jízdy při šlapání. Tato kola nejsou populární
pouze v kopcovitých oblastech, jejich obliba vzrůstá i v nížinných
regionech, jakým je například Nizozemí. Ačkoli byla původně elektrická
kola vymyšlena pro slabší a starší obyvatele, zájem o ně mají
všechny věkové kategorie lidí, oblíbená jsou ve stejné míře mezi
muži i ženami a zejména mezi dojíždějícími do práce. V roce 2009
bylo v zemích EU prodáno 422 tisíc kusů elektrokol, v roce 2012 už to
bylo více než 854 tisíc kusů.
Modul: Novinky