08. 12. 2019
O humanizaci veřejného prostoru, o designu ulice může být napsáno hodně novinek, vydáno tisíce svazků odborné literatury, může o tom hovořit tisíce odborníků, ale pokud se nezačnou objevovat zprávy o významu veřejného prostoru v médiích, moc věcí se nezmění. Takže právě z tohoto důvodu zveřejňujeme novinku, která dnes vyšla na Seznamu.
Investiční společnost Penta chce v rámci proměny pozemků okolo pražských vlakových nádraží „humanizovat“ i pražskou magistrálu. „Je tady několik myšlenek, co se týkají potlačení této jizvy v centru města,“ potvrdil v rozhovoru pro Seznam spolumajitel Penty Marek Dospiva.
Ambiciózní projekt skupiny Penta, který změní okolí pražského Masarykova nádraží, je zatím jen na papíře, už teď to ale vypadá, že se stavba ještě rozroste. „Máme v hlavě několik ideí, jak polidštit magistrálu, která je absolutně nepřirozeným řezem centrem Prahy. Všichni architekti – a to jak naši, tak i ti ze světa – nám radí, že čím víc magistrálu flexibilním způsobem obestavíme tak, aby teoreticky mohla být i položená na zem, tím víc zanikne,“ říká Marek Dospiva ke komunikaci, která protíná metropoli a zčásti vede ve výšce po mostních konstrukcích. V okolí Masarykova nádraží by se tak mohlo stát díky nové budově postavené v prostoru mezi ulicí Hybernskou a ulicí Na Florenci.
Celý článek je zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/penta-necha-zmizet-prazskou-magistralu-84321?seq-no=3&dop-ab-variant=100&source=article-detail
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Design ulice (Dobrá praxe, tag25)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.