16. 11. 2018
Město Bern rozhodně nepatří do rodiny rovinatých měst. Historické centrum na úzkém ostrohu nad řekou představuje převýšení kolem 500-700 m. Přesto tu podíl pěší a cyklistické dopravy dosahuje celých 50 % z celkového počtu cest, dalších 28 % obslouží veřejná doprava.
Jak toho švýcarská metropole dosáhla a proč? Odpověď je možné hledat v přednášce Michael Leibiho, vedoucího úřadu bezmotorové dopravy města, který vystoupil na semináři Cyklistika v kopcovitých městech dne 15. 11. 2018 v Praze.
Přinášíme jen hlavní fakta ze semináře, současně s přednáškou z Bernu v příloze:
Co nového tedy přinesl mluvčí z Bernu? Často slyšíme "nemá to cenu, když jsme kopcovité město, nikdy nebudeme Holandsko". Švýcarský mluvčí vzkazuje: "Terén je realita, se kterou počítáme v našich plánech. Právě kvůli kopcům pracujeme s celou škálou opatření, abychom dosáhli cíle, který určuje naše městská strategie."
-

Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Zahraniční města (Role města, tag8),
Design ulice (Dobrá praxe, tag25),
Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26),
Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)
Aktuality
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.