Příklady z praxe - průzkum mezi studenty a učiteli

26. 11. 2019

Uvádíme nejlepší říklady z praxe, které by vám mohly pomoci nadefinovat průzkum mezi studenty a učiteli.  Obecně platí, čím přesnější a detailnější údaje jsou potreba, tím nákladnější a delší průzkum musí být.Konkrétní metodika musí být tedy postavena v rámci finančních mozností, časového omezení (mj. aktivní doprava kolísá výrazně v letním a zimním období, na kole jezdí v zimě jen zlomek lidí), dosazitelnosti cílové skupiny ajeji ochoty spolupracovat. Podle toho se volí buď deníkové šetrení (nejpodrobnější), či dotazování (osobně, on-line, telefonicky). 

Rozsah dotazníku: 

Teorie ríká toto:

Mezi základní hlediska (a k nim se vztahující jednotky měření), které přispívají k určení obecného modelu mobility každého občana, patří:

  • účel cest a jejich pravidelnost během týdne, kde můžeme cesty rozdělit na „systematické" a „nesystematické" (podíl systematických cest v porovnání s podílem nesystematických cest);
  • průměrná denní vzdálenost cesty na osobu (km na osobu);
  • délka trvání cest (čas cesty v minutách);
  • použité druhy dopravy pro tyto cesty a/nebo pro různé vzdálenosti každé cesty (podíl vtahující se k různým druhům dopravy zahrnutým do průzkumu);
  • počet cestujících v autě;
  • rozdělení cest na cesty po městě a mimo město.

Další informace k danému indikátoru najdete na tomto odkaze.  

Více na Akademii městské mobility:https://www.dobramesta.cz/mobilita-a-dopravni-chovani https://www.dobramesta.cz/dopravni-chovani---modal-split-177A tady odkaz na průzkum, který se týkal změn dopravního chování, jak jsme o tom včera hovořily:https://www.dobramesta.cz/aktuality/1011/dopravni-chovani-zacina-v-nasi-hlave 
  Asi všichni tak trochu tušíme, ze naše chování určuje do značné míry jiné faktory, i po změně infrastruktury je potreba dlouhodobě komunikovat a vysvětlovat. Ale o tom jsme si povídali. Ideálně kdyz je v souladu změna infrastruktury - komunikace - sluzby  

Pouzitelné vzory dotazníkůTeorie je fajn, ale vy potrebujete něco velmi konkrétního. Posílám tedy 3 příklady z praxe:

  • 1/ dotazník k národnímu pruzkumu dopravniho chovani:https://www.ceskovpohybu.cz/file/dotaznik-pro-domacnost-vzor/
  • 2/ Od 70. let prováději v Německu průzkumy podle stejné metodiky, díky tomu máme srovnatelná data v Pardubicích a Uherském Hradišti (viz príloha CMB_questionnaire-4).
  • 3/ Pro vaše účely budou mozná ale nejpouzitelnější jednoduché dotazníky, který jsme pripravovali v rámci metodiky pro Ministerstvo školství. Dotazník je v príloze, kompletní materiál na www.vmud.cz - téma F, Mobilita v praxi.


Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Kampaně (Občan, tag35)

Aktuality