Pěší zóna v centru Ostravy se otevřela cyklistům
19. 11. 2015
Průjezd cyklistů pěší zónou v centru Ostravy, nové semafory pro cyklisty, stojany a komfortnější provedení cyklotrasy O - to jsou novinky ze severomoravské metropole.
V prosinci tohoto roku se konečně pěší zóna v centru města stala průjezdná také pro cyklisty. Je to výsledek dlouhých jednání se zástupci policie i města. Vzhledem k charakteru provozu v centru města je samozřejmě nutné, aby cyklisté dodržovali povolenou rychlost, míjeli chodce s dostatečným odstupem a v případě potřeby (hustého provozu) kolo vedli. Opatření bylo zavedeno na základě dobrých zkušeností z Opavy, Bratislavy a Olomouce a umožní cyklistům, kteří si velmi oblíbili na podzim nově otevřenou cyklostezku podél Ostravice, zajet do centra města na nákup nebo třeba návštěvu muzea. V návaznosti na toto opatření Ostravské komunikace nechaly v centru umístit nové stojany na kola, například u lávky na Kamenec nebo u pošty na ulici Poštovní.

Stojany na ulici Poštovní. Foto: Martin Krejčí, cyklokoordinátor Ostravy
Nové semafory pro cyklisty
Ostravské komunikace nechaly v závěru letošního roku zřídit dva nové semafory pro cyklisty. Jeden je umístěn v Přívoze v Sadu Boženy Němcové v místě křížení tramvajové tratě, druhý je v místě křižení ul. Porubské u křižovatky Poruba vozovna. Oba semafory zajistí bezpečný průjezd cyklistů na páteřních cyklotrasách O a M.

Nový semafor v Přívoze. Foto: Martin Krejčí, cyklokoordinátor Ostravy
Další úsek městské cyklotrasy O bude komfortnější
Radost udělá cyklistům také dokončený úsek na cyklistické trase O v Přívoze mezi podjezdem pod železniční tratí a tramvajovým obratištěm na Hlučínské a připravované zprovoznění podjezdu pod ulicí Plzeňskou v Zábřehu, které umožní křížit tuto frekventovanou silnici mimoúrovňově. Otevření podjezdu se připravuje na přelom roku 2014/2015.

Cyklistická trasa O v Přívoze. Foto: Martin Krejčí, cyklokoordinátor Ostravy
Text a foto: Martin Krejčí, cyklokoordinátor Ostravy
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále