Ostrava jezdila do práce i školy na kole
12. 06. 2016
9. června byly v Ostravě vyhlášeny výsledky soutěží. 9 základních škol vytvořilo dvojice deváťáků a deváťaček, které měly za úkol buď s co největší pravidelností nebo co největší vzdáleností ukázat spolužákům, že to jde. V obou kategoriích zabojovali žáci ze Svinova Honza Lubojacký a Martin Nožička. Při udílení cen proto požádal ředitel školy p. Mgr. Ivančo, zda by nemohla škola být vybavena cykloboxy pro bezpečné uskladnění kol tak jako jiné dvě ostravské školy loni. Vedoucí odboru dopravy Magistrátu města Ostravy ing. Břetislav Glumbík přislíbil spolupráci při řešení tohoto problému.

Účastníci soutěže Do školy na kole
Zapsaný spolek Ostravounakole předával ve stejný den odpoledne v restauraci Řízkárna ceny dospělým dojíždějícím. Potěšitelný byl nárůst počtu účastníků a jejich zájem – letos se mohlo soutěžit i v chůzi, běhu, jízdě na koloběžce. Kromě kategorie jednotlivců, zaměstnavatelů a týmů byli vyhlášeni i vítězové v kategorii Kreativita. Vítěz této kategorie pak za aplausu publika přečetl v pravé ostravštině literární dílo mapující jeho cestu do práce na kole a běh zpět domů. Zaměstnavatelem roku se stala firma TIETO, která má sídlo v centru Ostravy a nabízí svým zaměstnancům jak možnost uskladnění kol, tak jejich půjčování a servis.
Martin Krejčí, cyklokoordinátor Ostravy
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále