I na podzim čekají cyklisty v Ostravě novinky
05. 09. 2016
Mezi novinky, které cyklisty mohou potěšit, je legalizace dvou používaných tras na Slezské Ostravě. Trasa O, která byla letos dobudována z centra až do Radvanic, využívala mezi Hranečníkem a hranicí Radvanic chodníku, který byl dostatečně široký. Proto byl dle nové legislativy vyznačen jako chodník s povoleným provozem cyklistů, kde má chodec přednost, ale cyklista jej může využít. Samozřejmostí je, že cyklista chodce nesmí ohrožovat. Obdobně byla vyznačena jako stezka pro společný provoz chodců i cyklistů trasa od Gagarinova náměstí na Kamenec, zde se ještě dokončují úpravy reliéfní dlažby.

chodník s provozem cyklistů

nová stezka na Kamenec
Městský obvod Ostrava-jih umístil na frekventovanou cyklistickou trasu A v místě tramvajového obratiště na ul. Svornosti v Zábřehu cyklistickou pumpu. Pokud se osvědčí, má obvod v plánu pokračovat v jejich rozmístění i na dalších místech obvodu. Městský obvod Poruba nechal aktualizovat všechny orientační plány, rozmístěné podél cyklistických tras. Mapy slouží nejen cyklistům, ale i chodcům, protože obsahují základní informace o uliční síti, vybavenosti, trasách tramvají, apod.

cyklopumpa v Zábřehu

aktualizovaná mapa v Porubě
Odbor dopravy magistrátu města plánuje ještě letos do konce roku doplnit cca 6 stojanových hnízd pro kola a vybavit základní školu ve Svinově cykloboxy. V plné práci je i magistrátní skupina zabývající se možností zřízení bikesharingu v Ostravě. Ostravský Aktiv BESIP v rámci sousedské slavnosti Zažít Ostravu jinak v sobotu 17. září vyhodnotí již třetí ročník fotografické soutěže zaměřené na cyklistickou dopravu. V pátek 23. září se pak uskuteční již 18. ročník cyklojízdy ostravských starostů – cyklojízda tedy bude už plnoletá!
Martin Krejčí, cyklokoordinátor města Ostravy
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále