DOPRAVNÍ POLITIKA PRAHY OVLIVNÍ ROZVOJ METROPOLE NA NĚKOLIK LET

02. 10. 2017

Hlavní město Praha schválilo novou koncepci dopravní politiky a nahrazuje původní zásady z roku 1996. 

Dokument Dopravní politika je výsledkem práce skupiny odborníků, kteří si dali za cíl naplnění společných vizí o mobilitě v Praze a jejím okolí. Společná vize mobility je postavena na pilířích, kterými byly Strategický plán hl. m. Prahy a dokument P+ Scénáře. Přestože se jedná o odborný materiál, scénáře v žádném případě neopomíjely ani společenský konsenzus zahrnující názory a přání Pražanů.

Plán včetně návrhů konkrétních opatření by měl být hotový v druhé polovině roku 2018. Dokument vznikl na základě odborné diskuse, na jeho znění se shodli zástupci napříč politickým spektrem a je navržen do roku 2030 s dalším výhledem. V souladu s konceptem udržitelné mobility dokument počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu a také na chůzi a cyklistikuAutomobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel.

Dokument obsahuje sedm strategických cílů vyplývajících z principů udržitelné mobility, např. zvýšení prostorové efektivity dopravy, kdy nejefektivnější je v tomto ohledu doprava kolejová a naopak nejnáročnější je individuální doprava automobilem, nebo třeba snížení uhlíkové stopy či vyšší bezpečnost. Podle zásad schválené dopravní politiky vidí Praha budoucnost mobility zejména ve veřejné dopravě, kdy by měl osobní automobil sloužit pouze jako doplňkový dopravní prostředek v situacích, kdy nejde cestovat jinak. Proto musí hlavní město mimo jiné důsledně koordinovat územní a dopravní plánování.

Schválení dokumentu Dopravní politika předcházela důkladná analýza problémů, kritických míst i nevyužitých příležitostí, které v Praze a na hranici s metropolitní oblastí registrujeme. Nyní se připravuje již třetí workshop, na němž se za účasti partnerů, mezi které patří odborníci, zástupci městských částí, ale i četná sdružení, nastaví metodika pro hodnocení jednotlivých projektů. Dokument Dopravní politika sám o sobě totiž popisuje princip řešení dopravy obecně a k realizaci konkrétních kroků povedou až návrhy členů pracovní skupiny a dalších partnerských subjektů.

Více na www.poladprahu.cz

 Analýza plánu udržitelné mobility je ke stažení zde.



Přečtěte si také

Stoupání Až 53 promile a téměř kilometr kolejí ve smyčce. Tramvaje v Praze nově jezdí až do Slivence

19. 10. 2023 | Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.  Síť tramvajových tratí v Praze je od dnešního dne o dalších 415 metrů delší. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil provoz na nové trati z Holyně do Slivence, kam současně prodloužil provoz linek 4, 5 a 94. Trať byla postavena... číst dále
Stoupání Až 53 promile a téměř kilometr kolejí ve smyčce. Tramvaje v Praze nově jezdí až do Slivence

Cyklovize 2030 se představí na Světové jízdě v Praze

02. 06. 2023 | Stovky lidí na jízdních kolech projedou v sobotu 3. června Prahou při akci Světová cyklojízda a Cyklozvonění 2023. Připomenou si tak důležitost toho, co na českých silnicích citelně chybí – respekt, vzájemná ohleduplnost cyklistů a motoristů, a znalost dopravních pravidel. Oslavy... číst dále
Cyklovize 2030 se představí na Světové jízdě v Praze

Cykloopatření mají smysl, potvrzuje výzkum

16. 02. 2023 | Výzkum zaměřený na dopravu v pražské aglomeraci prokázal, že cyklistická opatření zvyšují bezpečnost nejen cyklistů, ale také automobilistů. Nejbezpečnější jsou cyklostezky. Pokud na sebe cyklostezky, cyklopruhy a další dopravní opatření navazují, výrazně roste počet cyklistů,... číst dále
Cykloopatření mají smysl, potvrzuje výzkum


Praha vyhradí pro příští rok 44 milionů korun na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

27. 10. 2022 | Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí pro rok 2023. Lidé, spolky a další organizace budou moci žádat o prostředky na projekty v celkem sedmi kategoriích, které se týkají například klimatické změny, podpory adaptace... číst dále
Praha vyhradí pro příští rok 44 milionů korun na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

Praha má novou lávku pro pěší a cyklisty v ulici Ke Kříži v Uhříněvsi

15. 09. 2022 | V ulici ke Kříži byla ve středu 14. září 2022 za přítomnosti představitelů hlavního města a zástupců městské části Praha 22 uvedena do provozu nová lávka. Sloužit bude pěším i cyklistům, aby už nemuseli překonávat sedmimetrový zářez, ve kterém leží silniční spojka... číst dále
Praha má novou lávku pro pěší a cyklisty v ulici Ke Kříži v Uhříněvsi

Aplikace PID Lítačka bude umět přímo zaplatit i za sdílená kola či auta.

29. 08. 2022 | Cílem pilotního projektu je vytvořit unikátní systém registrace a platby, který v aplikaci PID Lítačka ověří uživatele pro všechny zapojené poskytovatele mobility na území metropole a také v regionu obsluhovaném spoji Pražské integrované dopravy. Pilotní projekt bude realizovat... číst dále
Aplikace PID Lítačka bude umět přímo zaplatit i za sdílená kola či auta.

Praha vydává publikaci na téma sdíleného prostoru. Připojíte se?

08. 07. 2022 | Hlavní město Praha, oddělení rozvoje dopravy se obrací na odborníky v oblasti dopravy a mobilty s žádostí o názor na publikaci, která řeší veřejný prostor. Na území hl. m. Prahy v posledních letech existuje množství různorodých požadavků, které má veřejný prostor splňovat... číst dále
Praha vydává publikaci na téma sdíleného prostoru. Připojíte se?

Stručné představení města Praha

Všechny novinky města Praha

Modul: Novinky