Recept na zdravé město podle Ostravy: integrovaná veřejná doprava, více kol a pěších
20. 11. 2017
V oblasti mobility se Ostrava může pochlubit rozsáhlou, moderní sítí veřejné dopravy, pokrokovými přístupy při zavádění nových opatření v udržitelné mobilitě a aktivní spoluprací na české i evropské úrovni. Vzhledem k polyfunkčnímu charakteru města konkuruje městské hromadné dopravě individuální automobilová doprava. Město na uvedenou situaci reagovalo integrací dopravního systému, který umožňuje napojení příměstské hromadné dopravy na městský dopravní systém. Významná část hlavního centra města je uzavřena pro automobilovou dopravu, což přispívá k vysokému podílu pěší mobility (28,2 %). Tento podíl může dále zvýšit možné zřízení nízkoemisních zón. Ostrava nicméně plánuje do roku 2025 ztrojnásobit využití stále se rozšiřující sítě cyklostezek (250 km) a jejich využití mj. podporou bikesharingu.
O plánech na změnu města se bude hovořit mimo jiné na konferenci City Changers, která se koná 6. - 7. prosince 2017 právě v Ostravě.
Více na: zdravaOVA.cz
V oblasti mobility se Ostrava může pochlubit rozsáhlou, moderní sítí veřejné dopravy, pokrokovými přístupy při zavádění nových opatření v udržitelné mobilitě a aktivní spoluprací na české i evropské úrovni. Vzhledem k polyfunkčnímu charakteru města konkuruje městské hromadné dopravě individuální automobilová doprava. Město na uvedenou situaci reagovalo integrací dopravního systému, který umožňuje napojení příměstské hromadné dopravy na městský dopravní systém. Významná část hlavního centra města je uzavřena pro automobilovou dopravu, což přispívá k vysokému podílu pěší mobility (28,2 %). Tento podíl může dále zvýšit možné zřízení nízkoemisních zón. Ostrava nicméně plánuje do roku 2025 ztrojnásobit využití stále se rozšiřující sítě cyklostezek (250 km) a jejich využití mj. podporou bikesharingu.
Přečtěte si také
16. 05. 2025 | V Ostravě se ve čtvrtek 15. května 2025 se v rámci festivalu PULSE Architecture & Design uskutečnila veřejná debata na téma "Města přívětivá k dětem", konkrétně téma: Město jako dětské hřiště 2. Mezi diskutujícími byli primátor Ostravy Jan Dohnal, primátor Bratislavy Matúš...
číst dále
14. 03. 2025 | Město Ostrava (cca 285 tisíc obyvatel) se účastní programu Tvoříme prostor. Je to program který podporuje komunitní život a zapojuje občany do rozvoje města. S tím má Ostrava dobré zkušenosti, neboť do přípravy Strategického plánu města zapojila cca 7 procent obyvatel. Program Tvoříme...
číst dále
17. 01. 2025 | Rada města Ostravy na svém zasedání dne 17.12.2024 schválila nová vlastní pravidla pro výstavbu - dokument Ostravské stavební předpisy, s platností od 1.1.2025.Ostrava tak využila možnost rozšířit a upřesnit nový stavební zákon vlastními pravidly pro výstavbu. K tomuto kroku se...
číst dále
17. 01. 2025 | Právě tato 2 města z České Republiky - Ostrava a Ústí nad Labem - získala 29.října 2024 mezinárodní titul URBACT Good Practice City. Jsou spolu s městy napříč celou Evropou mezi 116 příklady dobré praxe URBACT.
Do výzvy URBACT Good Practice Call trvající od 15.dubna do 30.června...
číst dále
15. 05. 2024 | Statutární město Ostrava má novou Koncepci cyklistické dopravy. Ta byla schválena dnes 15. 5. 2024 zastupiteli města na svém zasedání
Koncepci cyklistické dopravy si můžete prohlédnout ZDE
Koncepce se drží zásad, uplatňovaných ve městech, úspěšných v udržitelné dopravě a...
číst dále
31. 10. 2023 | Koncepce městské třídy 28. října – Opavská představuje ambiciózní plán pro proměnu a zlepšení této důležité městské třídy v Ostravě. Tato třída, s délkou 12 kilometrů, je jednou z hlavních tepen městského života, prostírá se "od tanku až ke Globusu." Toto označení...
číst dále
23. 09. 2023 | Ostrava propojuje městské cyklostezky, přibude 15 kilometrů nových tras
Jednou z připravovaných je například stezka mezi ulicemi Mečnikovova a Žákovská v Ostravě – Mariánských Horách, která propojí stávající trasu M mezi centrem Ostravy a obvody Ostrava-Jih, Vítkovice, Mariánské...
číst dále
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále