Veřejná půjčovna Rekola se rozšiřuje do Ostravy

18. 04. 2018

Na sdílených kolech Rekola se od 1. 5. nově projedete i v Ostravě. Největší provozovatel bikesharingu v Česku v současné době úspěšně působí v Praze, Brně, Olomouci, Českých Budějovicích, Teplicích a Liberci. K prvnímu květnu spustí testovací provoz právě v Ostravě.

S testovacím provozem má společnost již zkušenosti. V loňském roce měli testovací tříměsíční provoz na Kladně a 21. března spustili osmiměsíční testovací provoz v Liberci. “Zájem občanů o sdílení kol na Kladně a nyní i v Liberci předčil veškerá naše očekávání. Potvrdilo základní myšlenku Rekola bikesharingu, a to, že každé město si zaslouží vlastní systém sdílených kol. Rekola se využívají nejen na cesty do práce, ale i jako volnočasová aktivita. Předpokládáme, že i v Ostravě si projekt brzy najde své fanoušky," říká Vítek Ježek, zakladatel a ředitel firmy Rekola bikesharing.

Zdarma a pro všechny

Pro testovací provoz získala Rekola partnera Hello bank!, který se rozhodl pilotní fázi plně finančně podpořit a díky tomu město za službu nic neplatí. Z partnerství budou mít radost i samotní uživatelé. Všechny jízdy do 15 minut budou mít totiž zadarmo, protože i tuto část jízdného hradí Hello bank!. “Například za cestu z Hlavního nádraží na Masarykovo náměstí tak cyklista nezaplatí ani korunu,” dodává Ježek. Stejný princip spolupráce nyní úspěšně funguje i v Praze, Brně, Olomouci a Liberci. Rekola se stala skvělou alternativou k MHD a na krátké cesty městem.“Těší nás, že můžeme pomáhat rozšiřovat projekt Rekol i do dalších měst. Po Liberci je to právě Ostrava, kde společně s Rekoly chceme občanům ukázat, jak jednoduchý a funkční systém sdílených kol ve svém městě mohou mít. Baví nás usnadňovat lidem jejich každodenní život a spolupráce s Rekoly je jednou z cest, kterou k tomu můžeme přispět.”říká Gabriela Pithartová, ředitelka značky a komunikace Hello bank!.

Od 16. do 60. minuty zaplatí uživatelé 18 Kč. Při výpůjčce delší než hodina pak zaplatí 6 Kč za každých započatých 15 minut. Služba bude startovat se 180 koly, jejich počet se ovšem může v případě velkého zájmu výrazně navýšit.

Půjčit si kolo lze přes mobilní aplikaci Rekola, webový prohlížeč https://moje.rekola.cz, Facebook Messenger a také SMS.

Vůbec poprvé budou Rekola fungovat coby stanicový systém. Kola tedy bude možné vracet pouze do předem určených parkovacích míst. Těch bude k dispozici minimálně 40. Další Rekola přidají v průběhu sezóny. „Na přání města, jsme se v Ostravě rozhodli pro stanicový systém, byť v ostatních městech fungujeme bezstanicově. Reagujeme tak na požadavek, který byl ve vypsaném tendru na oficiálního provozovatele bikesharingového systému,“ dodává Ježek.

 Zdroj: Rekola.cz

Ke stažení

Základní informace v bodech.pdf (96 kB)


Přečtěte si také

Rozvoj třídy 28. října v Ostravě

31. 10. 2023 | Koncepce městské třídy 28. října – Opavská představuje ambiciózní plán pro proměnu a zlepšení této důležité městské třídy v Ostravě. Tato třída, s délkou 12 kilometrů, je jednou z hlavních tepen městského života, prostírá se "od tanku až ke Globusu." Toto označení... číst dále
Rozvoj třídy 28. října v Ostravě

Co se děje u našich členů? Ostrava propojuje městské cyklostezky.

23. 09. 2023 | Ostrava propojuje městské cyklostezky, přibude 15 kilometrů nových tras Jednou z připravovaných je například stezka mezi ulicemi Mečnikovova a Žákovská v Ostravě – Mariánských Horách, která propojí stávající trasu M mezi centrem Ostravy a obvody Ostrava-Jih, Vítkovice, Mariánské... číst dále
Co se děje u našich členů? Ostrava propojuje městské cyklostezky.

Ostrava se inspiruje v Beneluxu i v Dánsku

05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází.... číst dále
Ostrava se inspiruje v Beneluxu i v Dánsku

Ostrava: Spojení Poruby s centrem města je bezpečnější pro cyklisty

10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech.... číst dále
Ostrava: Spojení Poruby s centrem města je bezpečnější pro cyklisty

Ostrava chce více cyklistů. Pomoci má průzkum a nová koncepce

05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.      Odkud a kam se... číst dále
Ostrava chce více cyklistů. Pomoci má průzkum a nová koncepce

Ostrava - 5. ROČNÍK SOUTĚŽE DO ŠKOLY NA KOLE

18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření.... číst dále
Ostrava - 5. ROČNÍK SOUTĚŽE DO ŠKOLY NA KOLE

Malá Kodaň v centru Ostravy ožila

13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!     Ostrava:... číst dále
Malá Kodaň v centru Ostravy ožila

Vize prostorového rozvoje Ostravy

27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“. Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je... číst dále
Vize prostorového rozvoje Ostravy

Stručné představení města Ostrava

Všechny novinky města Ostrava

Modul: Novinky