Ostrava:Sčítače hlásí meziroční nárůst cyklistů až o čtvrtinu, zájem překvapil provozovatele veřejných kol
28. 08. 2018
Koncem prázdnin byla dokončena poslední ze staveb pro cyklisty, které byly zahájeny v loňském roce. Cyklistická trasa P spojuje oblast Vítkovic s poliklinikou v Hrabůvce, na obou koncích se napojuje na stávající infrastrukturu. V rámci stavby byly mimo jiné dobudovány i parkovací stání podél ul. Provaznické, několik zvýšených ploch v místech křížení cyklistické trasy s místními komunikacemi i jeden nasvícený přechod. V plném běhu jsou 3 stavby se začátkem v letošním roce, do konce roku by se měla rozběhnout ještě stavba tolik potřebného napojení centra města podél ul. Českobratrské.

Fotografie č. 1 - stezka podél ul. Provaznické Fotografie č. 2 - za poliklinikou v Hrabůvce
Vzhledem k velkému počtu využití sdílených kol se uvažuje s rozšířením systému nejen v centru města, ale i do oblasti Mariánských Hor, Vítkovic, Slezské Ostravy. Zájem projevily též městské obvody Poruba a Ostrava-jih. Jak uvádí provozovatelé z firmy Rekola, zájem předčil očekávání – s více než tisíci výpůjčkami denně nepočítali.
Odbor dopravy Magistrátu města Ostravy po dobrých výsledcích se skoro dvouletým provozem sčítače pěších a cyklistů se souhlasem rady města nechal nainstalovat tři další sčítače. Nejvyšší údaje z loňského roku totiž byly díky letošnímu pěknému jaru a létu významně překročeny o 15–27%. Díky sčítačům bude mít město přehled o rozložení intenzit nemotorové dopravy nejen v průběhu měsíce, ale i celého roku.
Na základě zkušeností s provozem cyklistů v protisměru jednosměrných komunikací ve Staré Bělé bylo doporučeno doplnit v některých křižovatkách vodorovné značení upozorňující na nutnost dávání přednosti zprava, kterou nerespektovali jak cyklisté, tak i řidiči motorových vozidel. Realizace proběhla bezodkladně, aby nedošlo k případným kolizím.

Fotografie č. 3 – vodorovné nové značení Fotografie č. 4 – průjezd cyklisty křižovatkou
Zdroj: Martin Krejčí, cyklokoordinátor města Ostravy
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále