Žáci ostravských devátých tříd budou opět v květnu soutěžit. Pomůže jim bikesharing.
02. 05. 2019
Již počtvrté proběhne v Ostravě soutěž Do školy na kole, kterou pro magistrát města organizuje cyklokoordinátor. Soutěží se ve dvou kategoriích, na vzdálenost dojíždění a na pravidelnost. Letos se do soutěže přihlásil rekordní počet 26 účastníků z osmi ostravských základních škol, kteří budou po celý květen dojíždět do školy a zpět. Podmínkou je správně vybavené kolo, přilba, výstražná vesta (žáci obdrží bezplatně od ostravského Aktivu BESIP) a v případě soutěže na vzdálenost dojíždění též tachometr nebo mobilní aplikace. Vyhodnocení proběhne tradičně v polovině června na Nové radnici, kdy všichni soutěžící od magistrátu obdrží drobné odměny a vítězné školy příspěvek na nákup cykloboxu, který umožní snazší dojíždění.
V provozu již jsou oba systémy bikesharingu, Rekola (provozující sdílení kol převážně v centru města na vlastní komerční riziko) a Nextbike (na základě objednávky města, kromě centra mj. též v Porubě, Mariánských Horách, Ostravě-jihu, Hošťálkovicích, Vítkovicích a Slezské Ostravě). Na růžová kola byli obyvatelé a návštěvníci města už loni zvyklí, letos se nabídka rozšířila o modrá kola. Firma Nextbike sdělila, že již cca 14 dní po zahájení provozu registruje asi 6 tisíc aktivních účastníků. Z počtu výpůjček jde cca 20 % nad bezplatných 15 minut, tj. lidé používají kola i na delší trasy. Bohužel stále se v ulicích objevují případy nežádoucí jízdy po chodnících a bohužel někde též vandalizmus, který provozovatel řeší s městskou policií. Město připravuje informační kampaň pro cyklisty, která se zaměří na správné používání kola a respektování dopravních předpisů.
Zdroj: Martin Krejčí, cyklokoordinátor města Ostrava
Foto: cykloboxy u školy v Radvanicích
Autor: archiv města Ostravy

Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále