Všichni chceme pro naše děti to nejlepší

Všichni chceme pro naše děti to nejlepší
18. 08. 2021 | Představujeme webovou stránku Star rating for schools, která se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti v okolí škol. Každý den na světě zemře asi 500 dětí v důsledku dopravní nehody, které bylo možné zabránit. Někdy se děti stávají obětí nehody jen pár metrů od školních bran. Každé takové úmrtí dítěte při dopravní nehodě ohrožuje právo všech dětí na vzdělání. Nástroj... číst dále
Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Děti (Občan, tag38)

Roman Havlín: Doprava do práce se hodně změnila

Roman Havlín: Doprava do práce se hodně změnila
29. 08. 2020 | K výzvě CityChangers se připojil svým podpisem také nový ředitel Jaderné elektrárny Dukovany Roman Havlín, který je ve funkci od června letošního roku. Ve společnosti ale není žádným nováčkem, v dukovanské elektrárně nastoupil hned po ukončení školy a v posledních letech měl například na starosti útvar bezpečnosti. Ve své nové funkci se stará mimo jiné i o firemní... číst dále
Štítky: Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30), Kampaně (Občan, tag35)

Přípravné práce mikroregionu Ivančicko na využítí evropských dotací na cyklostezky.

Přípravné práce mikroregionu Ivančicko na využítí evropských dotací na cyklostezky.
03. 08. 2020 | Jak jsme vás již informovali, Vláda ČR na svém zasedání dne 27. 7. 2020 schválila rozdělení peněz z prvního balíčku pomoci Evropské unie na zmírnění dopadů koronaviru, kde se počítá i se dvěma miliardami na rozvoj cyklistické dopravy. Je plánováno, že bude využita 100% míra spolufinancování projektů. Financování bude zajištěno prostřednictvím prostředků pro IROP.... číst dále
Štítky: Finance (Mezioborového plánování, tag20)

Webinář k SUMP 2.0. - praktické rady pro města

Webinář k SUMP 2.0. - praktické rady pro města
08. 04. 2020 | Dne 8. 4. 2020 uspořádal spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. první webinář k připravované nové metodice SUPM 2.0., který měl dva cíle: Představit teze nové metodiky SUMP 2.0. a to pro Fázi 0. Dovednosti a pro Fázi 1. Příprava plánu a požádat přítomné o zaslaní připomínek. Prověřit, nakolik nové teze jsou uplatnitelné v praxi. Testovacím městem se... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Lekce 6 - Teorie a praxe: plánování zapojení veřejnosti a zainteresovaných subjektů.

Lekce 6 - Teorie a praxe: plánování zapojení veřejnosti a zainteresovaných subjektů.
11. 03. 2020 | Diskuse na facebooku kolem participačních procesů v rámci zpracování PUMM je možno vystihnout jedním citátem: „Kvalita debat nulová - bylo to ve formátu, tady to máte, teď vám k tomu něco řekneme a vy nám taky můžete něco říct. Kulaté stoly nebyli moc kulaté. Jak byli zatažené aktéři, nevíme - možná to bylo to, že jim to zaslali na připomínkování a that's it.... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6)

Lekce 6 - Hledáme české příklady

Lekce 6 - Hledáme české příklady
09. 03. 2020 | Aby byla nová česká metodika SUMP 2.0. použitelná, musí být opřena o konkrétní příklady, byť třeba nebudou popsané v "růžových" barvách. Jako první zveřejňujeme témata, které jsou spojené s přípravou SUMP 2.0. Vzhledem k tomu, že si myslíme, že žádný dobrý příklad takový v Česku není, tak se je pokusíme vytvořit. Termín je do 16. 9. 2020, neboli do začátku... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2)

Mamataxi. Pojem, o kterém ještě uslyšíme

Mamataxi. Pojem, o kterém ještě uslyšíme
06. 03. 2020 | Přeplněná parkoviště, ucpané silnice, nervózně troubící řidiči, chodci, kteří se proplétají mezi auty. Tohle není popis dopravní situace v centru Pekingu, ale každodenní obrázek z okolí mnohých českých škol. Rodiče si navykli vozit své děti skoro až před dveře a v okolí škol tak ráno i odpoledne vytvářejí dopravní zácpy. Takzvané mama-taxi se stává nebezpečným... číst dále
Štítky: Děti (Občan, tag38)

Lekce 6: Praktické cvičení - Vídeň: město krátkých vzdáleností

Lekce 6: Praktické cvičení - Vídeň: město krátkých vzdáleností
05. 03. 2020 | Největší  revolucí ve vnímání zpracování Plánu udržitelné městské mobility je fakt, že již v přípravní fází si politické vedení stanoví vizi, kam chce, aby město kráčelo. Klasické pojetí však říká, že nejprve musí být analýza a až pak se stanoví vize. V principu je to ale jednoduché. Nic přeci nevzniká na zelené louce a každé vedení by přeci mělo vědět,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Lekce 6 – Podceňovaná úvodní část PUMM

Lekce 6 – Podceňovaná úvodní část PUMM
04. 03. 2020 | Na počátku všeho stálo rozhodnutí – chceme si připravit vlastní plán udržitelné městské mobility (PUMM). Pravdou je, že v Česku u měst stojí na počátku informace, že jej musí mít, jinak nedostanou dotace.  Pár měst jej má i z jiných důvodů, ale pravá podstata asi většině uniká. Jak by to tedy mělo být v ideálním, až naivním případě? Jen pouhý překlad... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Koordinátor mobility (Role města, tag5), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Obáváte se koronaviru? Zkuste aktivní ochranu

Obáváte se koronaviru? Zkuste aktivní ochranu
02. 03. 2020 | Česká média v těchto dnech žijí tématem koronaviru. Jeho vliv nechceme zpochybňovat, jen možná je načase  zdůraznit informace, které zaznívají od doktorů, politiků, i médii, ale nějak zapadají. Jde o to, aby se zbytečně nešiřila panika. Pokud můžeme povzbudit veřejnost, pak jsme vybrali tři výroky: Zpravodajství ČT1: „pro vir platí to stejné jako pro chřipku... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

Proměny městských bulvárů: Groothertoginnelaan, Haag

Proměny městských bulvárů: Groothertoginnelaan, Haag
24. 02. 2020 | Všimli jste si například někdy v poslední době, jak hlučné jsou naše ulice? A co je zdrojem toho hluku? Vědci i lékaři vědí, že hluk je jedním z největších stresových faktorů, ohrožuje sluch i srdce a nebezpečnější je o to více, že si ho často ani neuvědomujeme, nebo před ním nemáme úniku. 60% veškerého hluku na našich ulicích přitom způsobují auta. Nizozemské... číst dále
Štítky: Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Jednoduché řešení na živější ulice a bohatší město? Oslo a Helsinki nabízejí recept.

Jednoduché řešení na živější ulice a bohatší město? Oslo a Helsinki nabízejí recept.
23. 02. 2020 | Města, která chtějí pro své občany relativně rychle zlepšit bezpečnost v ulicích, stále častěji sahají také po plošném snižování rychlosti. 30 km/h a tomu přizpůsobený design ulic pomáhá jak s hlukem, tak i nehodovostí a celkovou plynulostí provozu.  V Helsinkách loni nezabili řidiči v autech jediného chodce ani člověka na kole. Zní to možná morbidně, a přitom... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

Chodíte pěšky, jezdíte na kole? Ve Vídni vás radnice odmění.

Chodíte pěšky, jezdíte na kole? Ve Vídni vás radnice odmění.
21. 02. 2020 | Jak jednoduchá může být podpora městské cyklistiky, ukazuje nově Vídeň. Rakouská metropole, dlouhodobě vyhlašovaná za hlavní město s nejvyšší kvalitou života na světě, začíná s pilotním projektem, který obyvatele chodící pěšky a jezdící na kole nebo MHD odmění body Wien Token, které budou moci směnit za vstupy do kulturních institucí nebo na různé akce. Vídeňské... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Propagace bezmotorové dopravy začíná bezpečnou infrastrukturou: příklad z Třince

Propagace bezmotorové dopravy začíná bezpečnou infrastrukturou: příklad z Třince
20. 02. 2020 | Jak zatraktivnit pěší a cyklistickou dopravu? Dnešní dva příklady z Třince ukazují, jak kampaně mohou být provázané s územním plánováním a sloužit ke stejnému cíli. Město vydalo dvě zprávy. První hovořila o schválení aktualizované podoby strategického dokumentu s názvem Generel cyklistické dopravy v Třinci, druhá o připojení se ke kampani Do práce na kole.  Město... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Kampaně (Občan, tag35)

Francie získává data pro cyklodopravu z velkého průzkumu

Francie získává data pro cyklodopravu z velkého průzkumu
17. 02. 2020 | Francie v posledních letech proslula dobrým vztahem k cyklodopravě. Po závazku ztrojnásobit počet cest na kole v roce 2018 přišla Francie s velkými investicemi a balíčkem zákonů pro čistou mobilitu Loi Mobilités. Oba kroky předcházel velký průzkum, do jehož posledního kola se zapojilo více než 185 tisíc lidí z bezmála 800 obcí.   A zdaleka nešlo jen o žebříček... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zahraniční města (Role města, tag8), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

V Říčanech dostanou zaměstnanci města příspěvek na elektrokola

V Říčanech dostanou zaměstnanci města příspěvek na elektrokola
16. 02. 2020 | Elektrokola jako služební vozidla. Říčany jsou dalším městem, které chce jít příkladem. Zastupitelstvo města schválilo, že zaměstnanci města mohou dostat až 75 % příspěvek na nákup elektrokola nebo koloběžky s elektropohonem. Pořízení takového dopravního prostředku se ale řídí jasnými pravidly. Zaměstnanci na těchto kolech musí dojíždět do práce a nad rámec... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30)

Lekce 5 - praktické cvičení: Wales

Lekce 5 - praktické cvičení: Wales
14. 02. 2020 | Lekce 5 si klade otázku: Jak plánování udržitelné městské mobility podpořit na národní a regionální úrovni? Pro inspiraci jsme si "zašli" do Walsu, kde místní Sustrans napsal Manifest 2021 Sustrans Cymru: Wales pro budoucnost a pro každého. Tak jsme ho mírně aktualizovali na české poměry a máme odpověď. Jen upozorňujeme - jedná se jen o inspiraci. Samotný konkrétní... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Lekce 5 - Jak plánování udržitelné městské mobility podpořit na národní a regionální úrovni?

Lekce 5 - Jak plánování udržitelné městské mobility podpořit na národní a regionální úrovni?
13. 02. 2020 | Jelikož po teoretické lekci přichází vždy praktické cvičení, tak tentokrát necháme čtenáře, ať si sami udělají obrázek o tom, jak dané evropské doporučení  pro novou metodiku SUMP 2.0. je aplikovatelné pro Česko. V určitém případě se dá i napsat, že pokud by nefungovaly principy z lekce 5, pak by ani města nemusela dělat tyzo plány. Ale to jen předjímáme. Doslovný... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Litomyšl: Přesedlejte z aut na kola, vyzývá chodící starosta

Litomyšl: Přesedlejte z aut na kola, vyzývá chodící starosta
12. 02. 2020 | Pořád se mluví o hledání řešení pro městskou mobilitu, ale faktem zůstává, že pokud starosta nebude tahounem, až zas se tolik nezmění. Proto jsme rádi za jakoukoliv první vlaštovku, že i v Česku je to možné. Dnes vyšla v tisku tato zpráva: Odborníci i laici v Litomyšli společně řeší mobilitu ve městě. Pracovní skupina ochotných a nadšených věří, že rozetnou... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Praha bude v roce 2023 představovat budoucnost mobility

Praha bude v roce 2023 představovat budoucnost mobility
10. 02. 2020 | Česká republika bude v roce 2023 pořadatelem XXVII. Světového silničního kongresu. Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, konkrétně její jednatel Ing. Jaroslav Martinek, byl vybrán jako člen do Technického výboru 2.1 Mobilita v zastavěných územích. Ve dnech 22. – 24. 1. 2020 se účastnil úvodního setkání. Technický výbor rozdělil problematiku do tři části, přičemž... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Předchozí stránka (1/54) Další stránka
Aktuality