16. 07. 2019
Amsterdam nemá Plán udržitelné městské mobility (PUMM). Jak se to mohlo stát? Tak na tuto otázku odpovíme na konferenci Akademie městské mobility, která proběhne ve dnech 4.. - 5. 10. 2018 v Třebíči. Ale není až těžké zjistit, proč tomu tak je. Prostě města v západní Evropě tento dokument nemusí mít. Pokud ho mají, tak ho berou jako příležitost, šanci, jak řešit problémy s městskou mobilitu. U nás jej města berou jako povinnost, jinak by nedostaly dotaci. Více si ponechejme na konferenci.
Ještě zpět k Amsterdamu. Ten sice nemá PUMM, ale má mnoho dalších politických dokumentů, ať již v rovině bezpečnosti silničního provozu, či podpory aktivní mobility.
Základní informace jsou k disopzici na tomto odkaze: https://www.amsterdam.nl/en/policy/policy-traffic/. Z daného odkazu doporučujeme si stáhnout dva soubory, které jsou sice v nizozemštině, ale i tak jejich grafické zpracování má silnou vypovídající hodnotu.
Zdroj překvapivé informace: Mr E. (Eric) R. de Kievit Senior Advisor Traffic & Transport Research
x City of Amsterdam
x Traffic & Public Space
x Team Research & Knowledge
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Strategie (Role města, tag2),
Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.