Spolupráce na propagaci Evropského týdne mobility

Ve spolupráci s řadou partnerů pro vás připravujeme zajímavý Evropský týden mobility. Už jen fakt, jak si hrajeme s překladem sloganu "Choose your move!"  pro letošní rok dává tušit, že letošní ročník bude jiný.

Originální výzva k aktivnímu řešení situace "Choose your move!" má trochu jiný význam v Belgii, jiný v Německu a jiný u nás v ČR.

V Česku existuje několik kampaní zaměřených na změnu dopravního chování, a je to velké téma celé naší společnosti. Jsou za tím opravdu příběhy, realita českých měst je ale přibližně velmi podobná.

Hlavním tématem je stále parkování: https://www.cyklomesta.cz/novinky/1055/krnov-a-parkovaci-politika. To je realita dnešních měst.

Překlad "Choose your move!" má tak dvě možnosti.

První cesta je oslovení veřejnosti k aktivnímu řešení "Vyber si", "Změň se" - jít cestou výzvy, přímého apelu. Po celé řadě zkušeností a diskusí ( např. pokud připomeneme téma Modřanské ulice v Praze: http://dfens-cz.com/dopravni-kocourkov-v-modranech/) se města učí najít svůj způsob komunikace.

Druhá cesta je spíše konstatovat ve smyslu "vše má své důsledky, máš na výběr, ale my jdeme tudy".

Jen v několika městech jdou příkladem sami politici, jako například v Litomyšli: https://www.dobramesta.cz/aktuality/1159/litomysl-presedlejte-z-aut-na-kola-vyzyva-chodici-starosta. Kolik ale takových měst máme? Otázka tedy je, kdo bude říkat tu výzvu? Čím jménem bude zaznívat takový apel? Fakt je ten, že stejně uvažující lidé jsou v menšině a většina "jede" v nějakém stereotypu. Právě na lidech jako je starosta v Litomyšli zakládáme kampań CityChangers a i letošní ročník ETM 2020. Postavit ji na lidech, kteří jsou schopni být lídři změny.

Většinou ve městech je potřeba upozornit na důsledky jejich dopravního chování, zveřejňovat fakta a říkat, že každé chování má své důsledky.

Jsme optimisté a věříme, že změna je možná. CityChangers, kdy se spojí aktivní politici ve spolupráci se žáky a studenty, seniory a dašlí aktivní mobility, budou formou různých aktivit určitě probíhat po celý rok, nicméně bude skvělé udělat most mezi většinovou společností a nositeli změn právě v rámci týdne 16. - 22. září, tedy Evropského týdne mobility. 

Výzva potom může být "My jsme si vybrali, jdeme touto cestou, a co vy?" 

 

O Evropském týdnu mobility

Kampaň se snaží upozorňovat na neudržitelný nárůst individuální automobilové dopravy ve městech a na různé způsoby jeho řešení. Městské úřady mohou v rámci týdne od 16. do 22. září realizovat řadu aktivit zacílených na téma udržitelné dopravy – jedná se o skvělou příležitost vyzkoušet nová dopravní opatření a inovativní řešení pro snížení emisí z používání automobilů a dopravy, testovat nové technologie a získat potřebnou zpětnou vazbu od veřejnosti.