MĚSTA A JEJICH DOPRAVNÍ POLITIKA

INSPIRACE

Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Panevropský plán cyklistické dopravy byl projednán na setkání v Ženevě

Panevropský plán cyklistické dopravy byl projednán na setkání v Ženevě
13. 12. 2018 | V roce 2014 zahájily Rakousko a Francie partnerství na podporu cyklistiky v rámci celoevropského programu Doprava, zdraví a životní prostředí (program PEP), který společně zajišťuje UNECE (United Nations Economic Commission for Europe, komise při OSN sdružující práci na životním prostředí a udržitelné dopravě) a Regionálním úřadem Světové zdravotnické organizace pro... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Bern je kopcovitý. Co to znamená pro dopravu

Bern je kopcovitý. Co to znamená pro dopravu
16. 11. 2018 | Město Bern rozhodně nepatří do rodiny rovinatých měst. Historické centrum na úzkém ostrohu nad řekou představuje převýšení kolem 500-700 m. Přesto tu podíl pěší a cyklistické dopravy dosahuje celých 50 % z celkového počtu cest, dalších 28 % obslouží veřejná doprava.   Jak toho švýcarská metropole dosáhla a proč? Odpověď je možné hledat v přednášce Michael... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Legenda o volebních programech, politicích a testovacích scénářích

Legenda o volebních programech, politicích a testovacích scénářích
15. 09. 2018 | Jedna legenda praví, že existovalo jedno české město, které si nechalo vypracovalo v rámci plánu udržitelné městské mobility technické scénáře, které nabídly několik možností, jak řešit mobilitu ve městě. Experti vše vypočítali a politici pak s veřejností prostřednictvím dobré komunikační strategie o nich diskutovali 2 roky . Po dvou letech vybrali optimální scénář.... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Komunikační strategie & participace - teorie a praxe

Komunikační strategie & participace - teorie a praxe
14. 09. 2018 | Kdo se problematikou komunikace zabývá, tak teorii zná. Ale otázná je položena jinak. Co skutečně rozhoduje o úspěchu komunikace? Jen tak mezi námi, které město by šlo do kampaně 1/10? Teorie je sice pěkná, ale otázka zní, zda skutečně "ta druhá" strana uslyší, co ji chceme říci. Pokud chceme jen naplnit nějaký projekt, byť postavený na výborných zkušenostech, ale nedáte... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Kampaně (Občan, tag35)

Rozhovor na youtube s Torbenem Heinemannem, vedoucím odboru doprava a plánování města Lipska

Rozhovor na youtube s Torbenem Heinemannem, vedoucím odboru doprava a plánování města Lipska
11. 09. 2018 | Přinášíme krátký rozhovor na youtube s Torbenem Heinemannem, vedoucím odboru doprava a plánování města Lipska. Položili jsme mu dvě otázky: 1) Jak byste shrnul výsledky letošní letní školy udržitelné mobility "Made in Leipzig"? 2) Co byste vzkázal českým městům, která připravují svůj strategický plán, nebo ho mají začít realizovat? Navazujeme tak na rozhovor, který... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?
03. 09. 2018 | Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými? Nebo co mohou mít společného čeští a ruští primátoři?  Tak tyto otázky jsme si kladli, když jsme dne 7. 8. 2018 na mezinárodní letní škole v Lipsku slyšeli smutný příběh toho, že i v ruských městech mohou být osvícení primátoři, kteří rozumí termínům jako je Design ulice, humanizaci veřejného prostoru,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Torben Heinemann: Kde se dobře žije, tam se daří obchodu

Torben Heinemann: Kde se dobře žije, tam se daří obchodu
22. 08. 2018 | Rozhovor s vedoucím odboru dopravu města Lipska Torbenem Heinemannem vznikal v rozmezí posledních pěti let. Jedno z největších německých měst přijalo nedávno strategii mobility Lipsko 2030, nyní rozhoduje o volbě dopravního scénáře. Celý postup a hlavní zásady najdete v článku Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.  Z následujícího rozhovoru Vás možná... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Curych vysílá lidem jasný signál: Ve městě jste vítání, ale Vaše auto ne!

Curych vysílá lidem jasný signál: Ve městě jste vítání, ale Vaše auto ne!
19. 08. 2018 | Pokud si najdete chvíli času, doporučujeme se podívat na tento odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=6EUg6PMhomo. Zurich's Policies Favor People & Transit, Not Cars. Dokument je sice anglicky, ale lze v něm zapnout titulky i v češtině. Dokument ukazuje, že město může výborně fungovat i s minimálním využíváním automobilů pro dopravu ve městě.Obyvatelé Curychu využívají:-... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Vídeňská „zmente.to“: už 27 000 podnětů

Vídeňská „zmente.to“: už 27 000 podnětů
18. 08. 2018 | Před rokem a půl spustila Vídeň aplikaci na podněty obyvatel. Nyní hlásí 27 000 podnětů, z nichž je přes 26 400 vyřešeno. Od spuštění v loňském únoru si vídeňskou aplikaci Sag’s Wien App (Řekni to Vídni) stáhlo do mobilního zařízení již na 31 200 uživatelů, kteří doposud poslali 27 000 podnětů. Vídeňský magistrát je s aplikací pro mobilní zařízení s operačními... číst dále
Štítky: Digitalizace (Role města, tag4), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zahraniční města (Role města, tag8), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.

Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.
17. 08. 2018 | Vize s scénáře pro Lipsko by vlastně mohla být naprosto nudná informace. Překvapila by někoho následující vize? Mobilita by měla být bezpečná, spolehlivá, čistá, cenově dostupná a měla by být přístupná pro každou skupinu obyvatel. Mobilita by měla být realizovatelná kdykoliv s využitím vhodného způsobu dopravy! Asi ne, neboť vizi nepřikládáme podstatný význam.... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Město Lipsko - inspirace pro Českou republiku

Město Lipsko - inspirace pro Českou republiku
16. 08. 2018 | I když má město Lipsko přes 500 tis. obyvatel, směle může být vzorem i pro taková malá česká města jako jsou Hranice, Milevsko, Uherské Hrdaiště, či Otrokovice. Není to o velikosti, ale o principech, které by se měly aplikovat v každém městě. Spolupráce s městem Lipsko byla zahájena už v roce 2011. Díky tomu jsme mohli pochopit o plánování dopravy a mobility více, než... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Sítě přenosu Operačního programu URBACT III hledají partnery

Sítě přenosu Operačního programu URBACT III hledají partnery
10. 05. 2018 | Sítě přenosu (Transfer Networks) mají podpořit města při přenosu dobré praxe vedoucího města do ostatních partnerských měst a při její následné adaptaci na místní úrovni. Představují jedinečnou příležitost pro česká města převzít příklady dobré praxe v oblasti udržitelného městského rozvoje z celé Evropy. Ve výzvě pro Sítě přenosu Operačního programu... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Finance (Mezioborového plánování, tag20)

Vídeň zpřísní pravidla pro bezstanicový bikesharing

Vídeň zpřísní pravidla pro bezstanicový bikesharing
09. 03. 2018 | Město Vídeň reaguje na stížnosti občanů kvůli množícím se potížím se špatně odstavenými či rozbitými koly bezstanicového bikesharingu. Nové městské nařízení, které vstoupí v platnost za dva měsíce, určuje bikesharingovým společnostem časový limit pro odstranění a stanovuje maximální počet kol na 1500. „Tato kola, pokud budou správně užívána, mohou být... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)

Budoucnost dopravy: Jak Londýn reaguje na technologické inovace?

Budoucnost dopravy: Jak Londýn reaguje na technologické inovace?
07. 03. 2018 | Výbor pro dopravu při Londýnském shromáždění zveřejnil tuto zprávu: Budoucnost dopravy: Jak Londýn reaguje na technologické inovace? Zpráva odhaluje některé zajímavé poznatky: Autonomní vozidla nebo vozidla bez řidiče nebudou na silnicích dřív než v roce 2030, navíc mohou přispívat k zesílení problémů s dopravním přetížením. Na celém území Londýna by... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Vídeň úspěšně sází na MHD

Vídeň úspěšně sází na MHD
04. 03. 2018 | Vídeň v roce 2012 zlevnila ceny předplatného na městskou hromadnou dopravu. Musela sice kvůli tomu investovat miliony eur navíc, ale rozhodnutí již pět let nese ovoce. Rok od roku totiž v hlavním městě Rakouska klesá podíl dopravy autem a stoupá podíl pěší či hromadné dopravy. V loňském roce dokonce více Vídeňanů chodilo pěšky, než jezdilo autem. A to se do tohoto... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Zahraniční města (Role města, tag8), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Vídeňané od loňska častěji volí cestu pěšky než automobilem. O čem to svědčí?

Vídeňané od loňska častěji volí cestu pěšky než automobilem. O čem to svědčí?
28. 02. 2018 | Zahraniční kancelář města Vídně v Praze informovala o tom, že obyvatelé Vídně ve třech ze čtyř případů využijí MHD, kolo nebo jdou pěšky. Aktuální statistiky z roku 2017 navíc poprvé ukázaly, že Vídeňané častěji zvolí chůzi než usednutí za volant automobilu. Otázka zní, co nám tato čísla chtějí řící o našich městech? Pokud dnes je podíl automobilové... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Zahraniční města (Role města, tag8)

Curych: Dopravní politika města

Curych: Dopravní politika města
09. 02. 2018 | V Curychu bylo v 90. letech stanoveno celkové množství parkovacích míst, další už se nesmí stavět, je to zakázané. Mohou postavit nová parkoviště jen v případě, že se stejný počet jinde zruší. Některé ulice v centru města byly pro automobily uzavřeny - obchodníkům toto omezení přineslo více zákazníků a vyšší tržby. Většina obyvatel z okolí do města dojíždí... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Zahraniční města (Role města, tag8)

Lublaň Malé město s velkou vizí

Lublaň Malé město s velkou vizí
08. 02. 2018 | Možná už kde kdo slyšel o Lublani, jakým způsobem řeší problémy s automobilovou dopravu a jak se jim daří měnit veřejný prostor. I ostravská konference CityChangers (12/2017) se inspirovala tímto městem. Jenže za změnami vždy někdo stojí. A úplně nejlepší je, když za změnami stojí osvícený politik. Možná i to je zpráva pro českou kotlinu. Procesy, metodiky, plány,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Fond mobility – příklad z Amsterdamu

Fond mobility – příklad z Amsterdamu
01. 01. 2018 | Až skončí evropské dotace, bude velmi obtížné financovat rozvoj města, alespoň to dokládají menší města v západní Evropě. Proto je pro každou obec v ČR či SR nutné zavést efektivní finanční nástroj, fond mobility, který spravedlivě pojme investice do všech druhů dopravy. Článek byl převzat z webu www.citeone.cz v plné délce. Města mohou svobodně rozhodovat... číst dále
Štítky: Rozpočet (Role města, tag3), Zahraniční města (Role města, tag8)

Open data ve Vídni

Open data ve Vídni
31. 12. 2017 | Město Vídeň je chytrým městem roku 2012 i 2013 a agendy otevřeného vládnutí (open government) a otevřených dat (open data) jsou základními stavebními kameny vídeňského úspěchu. Proto jsem vyrazil do Vídně a o celém konceptu si povídal s diplomovaným inženýrem Johannem Mittheiszem, vedoucím tajemníkem vídeňského magistrátu. Článek byl převzat z webu www.citeone.cz... číst dále
Štítky: Digitalizace (Role města, tag4), Zahraniční města (Role města, tag8), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Vídeň má v Evropě ten nejlepší zvuk

Vídeň má v Evropě ten nejlepší zvuk
29. 12. 2017 | Vídeň je blízko, Vídeň je vpředu, Vídeň je inspirace. Pověst města Vídně dosahuje i do našich končin, proto jsem se tam i s laskavým pozváním magistrátu města Vídně vypravil, abych nasbíral nejnovější informace o jejich malém zázraku. Pokud dočtete článek až do konce, určitě mi dáte za pravdu, že Vídeň to opravdu rozjela a že se lze z mnoha věcí poučit... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Vídeň má městský plán rozvoje STEP 2025

Vídeň má městský plán rozvoje STEP 2025
27. 12. 2017 | Pokud uvažujete o strategickém plánování rozvoje města v konceptu smart city, pak se lze inspirovat postupy, které zavádí Vídeň ve svém novém rozvojovém plánu STEP 2025. K tomuto plánu navíc Vídeň nabízí možnost osobního seznámení se s novými inovativními koncepty na přidružené výstavě. Článek byl převzat z webu www.citeone.cz v plné délce. Předmluva... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Krakov – příklad z „Východního bloku“

Krakov – příklad z „Východního bloku“
26. 12. 2017 | Někdo by mohl namítnout, že Amsterdam či Barcelona jsou příklady měst, které se nedotýkají reality československých luhů a hájů. Proto jsme jako příklad počínající dobré praxe zařadili regulaci parkování v Krakově. Článek byl převzat z webu www.citeone.cz v plné délce. Tento případ bude mnohým odborům dopravy a našim politikům bližší, než pokročilé... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Kodaň – 3 klíče k úspěchu

Kodaň – 3 klíče k úspěchu
21. 12. 2017 | Co plánuje Kodaň dále, aby pokračovala v tomto pozitivním rozvoji a na co by se měla zaměřit v následujících letech? Tyto tři prvky považuje autor článku za klíčové: 1) Dodržování Zelené agendy, nastavené strategie dánské metropole. V realitě to znamená pokračovat ve stavbách nových jízdních pruhů pro kola, přeměnu dalších částí přístavu na rekreační... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Lublaň: jak se malá metropole ocitla na mapě chytrých měst

Lublaň: jak se malá metropole ocitla na mapě chytrých měst
20. 12. 2017 | Lublaň je úspěšná ve spolupráci se svými občany i ve využívání technologií. Předpokladem úspěchu je otevřenost, naslouchání a dlouhodobá vize. Lublani se v nejkratším čase podařilo učinit nejvíc pozitivních změn, které vycházejí z dlouhodobé strategie města: za uplynulých deset let zde realizovali 1700 projektů. Článek byl převzat z webového portálu www.citeone.cz... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zahraniční města (Role města, tag8), Aktivní občan, NNO (Občan, tag36)

Cíle Vídně do roku 2030 a 2050

Cíle Vídně do roku 2030 a 2050
18. 12. 2017 | V konceptu měst stále hovoříme o dlouhodobé vizi, dlouhodobém koncepčním plánování atp. Města si vytyčují cíle, aby podložila svou politiku rozvoje nejen dokumenty a texty, ale také čísly. Dále aby stimulovala také soukromý sektor k investicím, jež jsou v souladu s cíli města a mohla posléze „změřit“, zda se cíle daří naplňovat, či nikoliv. Město Vídeň... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Zahraniční města (Role města, tag8)

Vize Manchester 2040

Vize Manchester 2040
16. 12. 2017 | Protože většinu měst čeká formulace Vize vlastního rozvoje, ať už specificky pro oblast dopravy (SUMP), nebo jiné oblasti, uvádíme zde Vizi do roku 2040 průmyslového centra Střední Anglie, Manchesteru, půl milionového města vévodící 2,5 milionovému kraji. Přinášíme další článek z webu www.cityone.cz v plném znění. Nedávno prezentovaná Vize je založena na těchto... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele
25. 11. 2017 | Veřejné prostory jsou důležitou součástí města. Kvalita a organizace těchto míst často vypovídají o vyspělosti společnosti více než mnohé ekonomické ukazatele. Velká část českých měst, Prahu nevyjímaje, stále hledá způsob, jak tyto prostory spravovat. Pro porovnání se podívali reportéři magazínu Aktuálně.cz do Lublaně (hlavního města Slovinska), jak se stará... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

ARCHÍV NOVINEK Z ROKU 2017


DALŠÍ INSPIRACE Z EVROPY


  • Lipsko (Německo).  Samotná značka Město s dobrou adresou vznikla vlastně na základě spolupráce s městem Lipsko, které patřilo před 25 lety k výhodoněmeckému bloku a stálo tak na pomyslné startovací čáře společně s českými a slovenskými městy. Lipsko přitom dnes patří k městům s nejvyšší kvalitou života v Německu. Dnes o sobě může hrdě tvrdit, že je město s DOBROU ADRESOU. Příběh proměny tohoto města je opravdu inspirací i pro nás. Více: http://www.mesto.dobramesta.cz/lipsko.
  • Databáze příkladů - http://www.urb-i.com/

  • Seznamte se s týmem, který získal ocenění za „Strategický plán pro přepravu zboží v regionu hlavního města Brusel“. Marianne Thysová, Christophe De Voghel a Charlotte Debrouxová vyrazili na misi – chtějí z regionu belgického hlavního města Brusel udělat vzorový příklad pro udržitelnou a efektivní městskou nákladní dopravu.
  • Brusel vítězem 5. ceny za plánování udržitelné městské mobility! (2017/05/20). 5. cenu za plánování udržitelné městské mobility, která byla součástí EVROPSKÉHO TÝDNE MOBILITY (link is external), získalo město Brusel za svou inovativní strategii pro nákladní dopravu. Zpráva byla zveřejněna dne 31.3.2017 http://www.urbact.eu/brussels-won-5th-award-sustainable-urban-mobility-planning. O jaké ocenění vlastně jde? EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY jako iniciativa ...více
  • Bruselský plán městské mobility se dočká zpětné vazby od veřejnosti. Minulý měsíc zahájili v Bruselu proces participace veřejnosti v přípravě regionálního plánu mobility. Plán mobility pro bruselský region obsahuje konkrétní detaily nezbytné pro realizaci významných opatření v oblasti mobility, která definuje regionální plán udržitelného rozvoje. Hlavním cílem je snížit objem příchozí i odchozí dopravy v Bruselu o 20 %.
  • Malmö a Brusel získali cenu za udržitelnou mobilitu . Evropská komise dnes (21.3.2017) oznámila vítěze Evropských cen za udržitelnou městskou mobilitu pro rok 2016. Stalo se tak na slavnostním setkání v Bruselu. Cenu Evropský týden mobility 2016 získalo švédské město Malmö za dlouhodobý důraz na aktivní způsoby dopravy. 5. ročník ceny za plán udržitelné městské mobility vyhrál belgický Brusel za úspěšnou strategii.
  • Wroclav - město cyklistů. Už se vám stalo, že jste se vrátili ze západu (Německo, Holandsko, Dánsko) a posteskli jste si, proč to takhle nefunguje i u nás? Horší je, že už ani nemusíte jezdit na západ, stačí jen do Polska, třeba do Wroclavi a ten stesk můžeme mít taky.
  • Španělská Pamplona představuje svůj plán udržitelné městské mobility. Městská rada ve španělské Pamploně představila vlastní plán udržitelné městské mobility, který podle vyjádření rady změní koncepci celého města, přivede do města udržitelnou dopravu a otevře cestu především pěší dopravě.
  • Lisabon vytváří fond městské mobility. Jak je na tom vaše město? O SUMPu se v Česku hodně mluví, ale zapomíná se na řadu opatření, která jsou s ním spojené. Jedním z nich je vytvoření fondu městské mobility. Příklady zatím známe jen ze zahraničí. Městská rada v Lisabonu např. vytvoří fond městské mobility v hodnotě 15 milionů eur, který bude sloužit na financování městských komunikací.
  • Curych vysílá lidem jasný signál: "Ve městě jste vítání, ale Vaše auto ne!"Pokud si najdete chvíli času, doporučujeme se podívat na tento odkaz: Zurich's Policies Favor People & Transit, Not Cars - https://www.youtube.com/watch?v=6EUg6PMhomo. Dokument je sice anglicky, ale lze v něm zapnout titulky i v češtině. Dokument ukazuje, že město může výborně fungovat i s minimálním využíváním automobilů pro dopravu ve městě. Obyvatelé Curychu využívají.
  • Freiburg (Německo). Freiburg je německé univerzitní město spolkové země Baden-Württemberg. Se svými 229 tisíci obyvatel je významným regionálním centrem a jedním z nejekologičtějších měst vůbec. Na konci II. světové války přitom historické jádro města prakticky neexistovalo. Při obnově se ale dbalo na to, aby se zachovalo původní rozložení ulic a náměstí a nerozšiřovaly se historicky dané prostorové dimenze. Dopravní strategie pak nezvyšovala kapacitu dopravy jen pro potřeby automobilistů. V roce 1968 začala proměna centra, ulice původně jen pro dopravu se změnily na pěší. Nyní je tady většina starého centra určena chodcům a dalším udržitelným formám dopravy. Kolem centra byl vybudován okruh,
  • Štrasburk (Francie). Štrasburk je hlavním a největším městem francouzského regionu Grand Est. Má asi 280 tisíc obyvatel a sídlí v něm mnoho evropských institucí. V 90. letech se místním centrem projíždělo až 240 tisíc aut denně. V dělbě přepravní práce 73 % připadalo na auta, pouze dvanáct procent připadalo na veřejnou dopravu a patnáct procent v součtu na pěší a cyklodopravu. A v té době, po počátečních neúspěších, vznikl dlouhodobý systematický plán přeměny. Zásadní v něm byla podpora udržitelných forem dopravy a navrácení prostoru lidem. V roce 1992 byl otevřen silniční okruh kolem centra, poté byla jeho velká část pro automobily uzavřena. Třetím krokem bylo zavedení nové městské hromadné dopravy – 12,6 kilometru dlouhé tramvajové linky.


INSPIRACE Z ČESKA


  • Otrokovice mají pracovní skupinu zabývající se městskou mobilitou (novinka z 28.04.2017). Na včerejším zasedání Zastupitelstva města Otrokovice schválili jeho členové jednomyslně vznik pracovní skupiny s názvem Městská mobilita. Cílem vytvoření pracovní skupiny je řešení aktuálních místních dopravních otázek a příprava podkladů pro zadání Plánu městské mobility. Pracovní skupina bude mít k dispozici webovou stránku www.otrokovice.dobramesta.cz, která ...více
  • Praha připravuje plán mobility, první část je k dispozici veřejnosti. Hlavní město Praha připravuje ve spolupráci se Středočeským krajem Plán udržitelné mobility Prahy a okolí. Vychází z celoevropské metodiky pro tvorbu Sustainable Urban Mobility Plans (SUMP), po svém dokončení v roce 2018 se stane hlavní koncepcí v oblasti dopravy pro Pražskou metropolitní oblast. Výstupem první fáze projektu je dokument P+ Analýza. Dokument je ke stažení ...více