13. 05. 2019
Pokračujeme v seriálu o budoucnosti mobility v našich městech. Seriál je inspirován britským ministerstvem dopravy, které připravilo svou strategii Budoucnost mobility: Strategie pro města. Dokument byl přeložen a dnes zveřejňujeme k diskusi princip 7: Trh pro mobilitu musí být otevřený pro nové inovace, které poskytnou zákazníkům to nejlepší řešení.
Konkurenční a otevřený trh s mobilitou pomůže rozšířit nabídku zákazníkovi, posílit inovace a snížit ceny.
Digitálně podporované služby v oblasti mobility mohou cestujícím výrazně usnadnit dopravu, protože s dopravními aplikacemi lze každou cestu naplánovat integrovaně s využitím více způsobů dopravy.
Abychom však mohli plně realizovat všechny přínosy, je třeba se vyhnout fragmentaci trhu, stejně jako dominanci jedné či dvou velkých společností. Obrázek níže znázorňuje vizi toho, jak by trh s mobilitou mohl fungovat.
Obrázek
Realizace této vize však může být ohrožena následujícími faktory:
Naší snahou je zmírnit tato rizika tím, že trh pro zákazníka udržíme maximálně otevřený.
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.