Ostrava má další cyklopruhy na krajských komunikacích, k dispozici je nová online mapa cyklistických tras
19. 11. 2015
V Ostravě mohou cyklisté využít nové cyklopruhy umístěné na několika páteřních komunikacích. Vyhrazené pruhy pro cyklisty samy o sobě nejsou velkou zvláštností, cyklisté i řidiči motorových vozidel se s nimi mají šanci potkat v řadě měst. V tomto případě se ale jedná o silnice II. a III. třídy, které jsou ve správě kraje a město tak muselo nejprve uzavřít s krajem dohodu o převzetí cyklopruhů do správy. Cyklistické pruhy v celkové délce necelých 3 km jsou na ulici Michálkovické (v úseku mezi ZOO a bývalým dolem Petr Bezruč), na Hlučínské ulici (v úseku mezi náměstím v Petřkovicích a zastávkou Hornické muzeum) a na ulici Těšínské (u točny autobusů v Bartovicích). Opatření financovalo statutární město Ostrava tak, aby správce komunikace, tedy Správa silnic Moravskoslezského kraje mohla cyklistické pruhy převzít. Poslední úsek, který by měl být zřízen na ulici Těšínské v centru Radvanic, zatím čeká na opravu krytu vozovky. Celková částka na úpravu činila přibližně tři čtvrtě milionu Kč.

Cyklistické pruhy na ulici Hlučínské v Petřkovicích, foto: Martin Krejčí
Druhou novinkou, která může pomoci nejen obyvatelům Ostravy, ale i jejím návštěvníkům, je mapa ostravských cyklotras. Kromě základního popisu cyklistických tras disponuje mapa několika vrstvami, jako jsou kvalita trasy, detaily o jejím vedení, upozornění na důležitá místa (nebezpečné křížení, stoupání/klesání, odpočívky, zastávky cyklobusů nebo úschovny kol) či fotografie z místa průjezdu. Jednotlivé vrstvy je možné libovolně zapnout nebo vypnout. Podle městského cyklokoordinátora Martina Krejčího mapový portál s vybranými funkcemi fungoval už dříve, nově se přidaly některé prvky a zlepšila se přehlednost. „Kromě zpřesněného umístění a nově otevřených úseků pruhů a tras nabízí nová online mapa cyklistům též možnost zhlédnutí fotografií z tras,“ říká Martin Krejčí a slibuje: „Postupně bude do provozu uvedena též GPS aplikace a podélné profily.“

Zdroj: Mapový portál Statutárního města Ostrava, kompletní mapa k náhledu na http://mapy2.ostrava.cz/cyklotrasy/mapa/
Přečtěte si také
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále
25. 10. 2020 | Nedávno byla zveřejněna novinka „Městské prostředí, životní prostředí a vazba na Plány udržitelné městské mobility (příklad Lublaň)“ , která mimo jiné zveřejnila i informace o iniciativě Evropské zelené město na podporu udržitelných měst. Například hlavní město Slovinska,...
číst dále
02. 07. 2019 | Partnerství pro městskou mobilitu od svého založení upozorňuje na skutečnost, že používání jízdních kol pro pracovní cesty a využití kola pro cestování není dostatečně vymezené v českém právním řádu. To má vliv mimo jiné i na firemní plány mobility. Následující podnět...
číst dále